نمایشگاه سنگ تهران

نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه یکی از مهمترین رویدادهای صنعتی و تجاری در حوزه سنگ در ایران است. این نمایشگاه از سال 1372 در تهران آغاز به کار کرد و هدف آن توسعه صنعت سنگ در جهت صادرات بوده است.

 اهمیت نمایشگاه

نمایشگاه سنگ تهران فرصتی برای گردهمایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان و فعالان صنعت سنگ از داخل و خارج کشور است. در این رویداد، شرکت های داخلی و خارجی از کشورهایی مانند ایتالیا، چین، ترکیه، پرتغال، آلمان، کره جنوبی، اسپانیا و روسیه حضور می یابند. متخصصان از بیش از 36 کشور جهان نیز در این نمایشگاه حاضر می شوند.

نمایشگاه سنگ تهران محلی برای معرفی محصولات، خدمات، فناوری های جدید و انعقاد قراردادهای تجاری در زمینه سنگ است. شرکت کنندگان می توانند با غرفه سازی مدرن و پیشرفته، محصولات و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

 گروه های شرکت کننده

گروه های مختلفی در این نمایشگاه حضور دارند:

– تولیدکنندگان سنگ نما و پوشش های نمای دیواری سنگی
– شرکت های تجهیزات معدنی و استخراج سنگ
– صنایع تبدیلی و فرآوری سنگ
– تولیدکنندگان مصنوعات ساختمانی از سنگ مانند پله، پنجره، کفپوش و …
– تولیدکنندگان و وارد کنندگان تجهیزات و ماشین آلات معدنی

این نمایشگاه فرصتی برای شناخت بهتر ظرفیت های استفاده از مصالح بومی، سازگار با محیط زیست و با طول عمر بالا در صنعت ساختمان است.

برگزار چهاردهمین نمایشگاه بین المللی سنگ تهران باحضورمدیرعامل شرکت روشان روز اقای محمد مطیعی وسایر مدیران دیگر اقای محمدمطیعی برگزارکننده ومجری نمایشگاه سنگ تهران

چالش ها و مشکلات

با وجود اهمیت این نمایشگاه، برگزارکنندگان با چالش هایی مانند کمبود امکانات، نقصان زیرساخت ها و کمبود نقدینگی مواجه هستند. محدودیت فضای نمایشگاهی در تهران نیز یکی دیگر از مشکلات است.

محل برگزاری نمایشگاه سنک از8 خرداد تا 11 خرداد درشهرآفتاب برگزار می شود

برگزارکننده نمایشگاه سنگ تهران

نمایشگاه سنگ تهران یا همان نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی، یکی از مهمترین رویدادهای صنعت سنگ در ایران و منطقه است که هر ساله در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار می شود. براساس اطلاعات موجود در منابع ارائه شده:

این نمایشگاه توسط شرکت روشان روز که یک مرکز اطلاعات سنگ در ایران است، برگزار می گردد آخرین دوره این نمایشگاه در سال 1403 از تاریخ 8 الی 11 خرداد ماه برگزار شده است

در این نمایشگاه، انواع سنگ های ساختمانی، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات مرتبط در معرض نمایش قرار می گیرند این رویداد فرصتی برای تعامل فعالان داخلی و خارجی این صنعت، انتقال فناوری و دانش فنی، و معرفی آخرین محصولات و دستاوردها است.

بنابراین، برگزارکننده اصلی نمایشگاه سنگ تهران، شرکت روشان روز است که یک مرکز اطلاعاتی در زمینه سنگ در ایران محسوب می شود.

تاریخچه نمایشگاه سنگ تهران

نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در تهران یکی از قدیمی ترین و بزرگترین نمایشگاه های این حوزه در ایران است. این نمایشگاه هر ساله در اردیبهشت یا خرداد ماه در شهر آفتاب تهران برگزار می شود. 

تاریخچه برگزاری

اولین دوره این نمایشگاه در سال 1379 برگزار شد و تاکنون به طور منظم هر ساله ادامه داشته است. در دوره های اخیر، این رویداد با حضور بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی از کشورهایی چون ایتالیا، ترکیه، چین، هند و … برگزار شده است. 

نمایشگاه سنگ تهران فرصتی برای معرفی محصولات و دستاوردهای جدید در زمینه سنگهای تزئینی، ماشین آلات و تجهیزات معدنی است. این رویداد همچنین زمینه ای برای تعامل و همکاری میان فعالان داخلی و خارجی این صنعت فراهم می کند. 

با توجه به اینکه ایران دارای بیش از 6000 واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی است، این نمایشگاه اهمیت ویژه ای برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی در این حوزه دارد. 

برگزارکننده نمایشگاه سنگ تهران

نمایشگاه سنگ تهران یا همان نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی، یکی از مهمترین رویدادهای صنعت سنگ در ایران و منطقه است که هر ساله در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار می شود. براساس اطلاعات موجود در منابع ارائه شده:

این نمایشگاه توسط شرکت روشان روز که یک مرکز اطلاعات سنگ در ایران است، برگزار می گرد. آخرین دوره این نمایشگاه در سال 1403 از تاریخ 8 الی 11 خرداد ماه برگزار شده است.

در این نمایشگاه، انواع سنگ های ساختمانی، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات مرتبط در معرض نمایش قرار می گیرند این رویداد فرصتی برای تعامل فعالان صنعت سنگ، انتقال فناوری و ترویج تجارت داخلی و خارجی در این حوزه است.

بنابراین، برگزارکننده اصلی نمایشگاه سنگ تهران، شرکت روشان روز است که به عنوان یک مرکز اطلاعاتی در زمینه سنگ در ایران فعالیت می کند[4].

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *