توری دور کوپ سنگ

توری دور کوپ سنگ

سنگ های کوپ و برش نخورده دارای مقاومت پایینی بوده و از این رو برای انجام برش کاری روی این سنگ ها نیازمند عملیاتی هستیم که مقاومت این سنگ ها را بالا ببرد و از شکستگی و خرد شدگی سنگ ها جلوگیری کند.کوپ کردن سنگ ها یکی از بهترین روش هایی می باشد که برای این امر انجام می پذیرد.

توری دور کوپ سنگ نوعی توری کاربردی برای محافظت سنگ در برابر  شکستگی می باشد که در ادامه به توضیحات بیشتر در این مورد می پردازیم. هدف از نگارش این مقاله آشنایی با توری دور کوپ،کاربرد و ویژگی های این توری می باشد.

مش فایبرگلاس دور کوپ

در ابتدا برای اینکه درک بهتری از توری دور کوپ سنگ داشته باشیم مش فایبرگلاس و سنگ کوپ را تعریف میکنیم

 مش فایبرگلاس

توری مش فایبرگلاس به شکل الیاف مشبک بافته شده است و از جنس الیاف شیشه ای و مواد پلیمری همچون رزین،رزین اپوکسی،رزین اکرلیک و … میباشد.

کاربرد عمومی توری فایبر گلاس

این دست توری ها برای استحکام و مقاومت و یکدستی بتن،ملات و گچ و برای بالا بردن مقاومت کششی و خمشی در برابر ترک خوردن سطح به کار میرود. همچنین برای چسباندن در پشت سنگ های ساختمانی مانند سنگ فرش و سنگ نما و در رزین های کف مانند اپوکسی و پلی یورتان این توری کاربرد دارد.

در دسته بندی بخصوصی این توری ها همچنین برای کاور سنگ کوپ هم استفاده میشود که در ادامه به شکل جامع به آن میپردازیم.

کاربرد مش فایبر گلاس فقط به همین موارد محدود نمیشود؛این توری ها در عرض های مشخص و دسته های متنوع برای عایقکاری کاشی،سرامیک و موزاییک نیز کاربرد دارند.

یک توری مش فایبرگلاس با کیفیت چه خصوصیاتی دارد؟

انعطاف پذیری یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که یک توری فایبر گلاس باید آن را دارا باشد؛ به گونه ای که اگر توری را خم کردید به راحتی خم شده و پس از رها کردن آن بدون شکستگی و به نرمی به حالت قبلی خود باز گردد.

همچنین توری مش فایبرگلاس باید در مقابل نیرو های کششی مقاوم باشد،آتش نگیرد و رطوبت و آب را به خود جذب نکند. توری فایبر گلاس همچنین باید وزن کمی داشته باشد و به آسانی نصب شود.

سنگ کوپ چیست؟

سنگ بلوک که نام رایج آن سنگ کوپ است همان سنگ یک تکه ای است که از داخل معادن و کوه ها استخراج می شوند.تمام انواع سنگ های زیبایی که می شناسید در ابتدا سنگ کوپ هستند و بعد از استخراج با انجام عملیات بخصوصی تبدیل به اسلب های صیقلی می شوند.

انواع سنگ کوپ

سنگ های استخراج شده بر اساس کیفیت و ویژگی هایی که دارند به سه دسته ی سنگ تک کوپ، دو کوپ و سه کوپ تقسیم می شوند.

سنگ تک کوپ: سنگ های برش خورده از سنگ تک کوپ بهترین کیفیت را دارند و بزرگترین ابعاد کوپ برای این دسته است.تنوع و توناژ رنگی بالایی دارند و ترک و زدگی بسیار اندکی دارند.

سنگ دو کوپ: از سنگ تک کوپ کوچکتر است و در واقع سنگ تک کوپی است که نصف شده باشد.این سنگ ها را معمولا به شکل مربع مستطیل برش می دهند اما ممکن است گاهی شکل منظم نداشته باشد.

سنگ سه کوپ: سنگ تک کوپی است که به سه قسمت تقسیم شده باشد و کیفیت درجه دارد.

سنگ های کوچکتر از این مقدار به سنگ لاشه معروف هستند. حال که سنگ کوپ و توری فایبرگلاس را به خوبی شناختیم به معرفی توری مش دور کوپ سنگ می پردازیم.

توری فایبر گلاس دور کوپ سنگ چیست و چرا استفاده می شود؟

سنگ های کوپ حتی اگر از نوع سنگ های تک کوپ هم باشند باز هم به دلیل ساختاری که در طبیعت دارند و بدلیل شیوه ی استخراج و خشک و شکننده بودنشان، هنگام جا به جایی و برش بسیار در معرض خرد شدگی هستند؛ از این رو باید راه حلی بیندیشیم که ابتدا سنگ را با کمترین آسیب به کارخانه های سنگبری برسانیم و سپس به اندازه های مشخص آن را برش دهیم.

در این مرحله توری مش فایبرگلاس دور کوپ بهترین راه حل پیشنهادی است. در این مرحله ابتدا حفره های داخلی سنگ را با اپوکسی مناسب پر کرده و با این توری های به خصوص سنگ کوپ را بطور کامل کاور می کنیم. این توری کاملا به سنگ بلوک چسبیده شده و مقاومت فشاری سنگ را بالا می برد و از خرد شدن آن جلوگیری می کند.

پس از رسیدن سنگ به کارخانه، سنگ های کاور شده وارد دستگاه های برش شده و همراه با پاشش آب از زیر تیغ برش عبور می کنند.

توری مش دور کوپ را از کجا تهیه کنیم؟

توری مش فایبرگلاس دور کوپ را شما از وارد کننده های مربوطه میتوانید تهیه بفرمایید. پیشنهاد ما توری مش دور کوپ مارامو می باشد.

توری های دورکوپ مارامو با دارا بودن ویژگی های یک توری با کیفیت و عالی به شما کمک می کند بدون ضرر و با کمترین آسیب کوپ های خورد را به کارخانه منتقل کرده و با کمترین ضرر برش دهید.

قیمت توری مش دور کوپ مارامو

با توجه به نوسانات قیمت، هزینه ها متغیر می باشد و پیشنهاد ما این است که برای اطلاع از قیمت ها حتما با ما در ارتباط باشید.

نتیجه

هدف ما سهولت و کیفیت کار شما تولید کننده ی گرامی است.امید است با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم بهترین انتخاب را برای سنگ های خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *