آشنایی با نمایشگاه سنگ محلات

آشنایی با نمایشگاه سنگ محلات

سال های زیادی است که افراد در هر صنف و شغلی در کشور های مختلف به جهت معرفی حرفه و کسب و کار خود نمایشگاه هایی را در سرتاسر جهان برگزار می کنند که نمایشگاه های سنگ یکی از آنها می باشد. با ما همراه باشید تا در باره ی نمایشگاه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 هدف از نگارش این مقاله آشنایی شما با نحوه ی برگزاری نمایشگاه ها وضرورت شرکت در این نمایشگاه ها می باشد.

پیشینه ی نمایشگاه

نمایشگاه تشکیل شده از دو واژه ی نمایش و گاه می باشد و به محلی اطلاق میشود که در آن واحد آثاری به نمایش گذاشته می شود.از این رو نمایشگاه اسم مکان است.

تا قبل از سال 1851 بعد از میلاد مسیح نمایشگاه های گوناگونی در سراسر جهان برگزار شده بود اما این نمایشگاه جهانی به شکل امروزی و نوآوری شده در سال 1851 در جایی به نام کریستال پالاس در هاید پارک لندن با موضوع “نمایشگاه بین المللی کالا های ملل جهان” برپا شد که این نمایشگاه تقریبا 14000 شرکت کننده داشت که ایران یکی از این شرکت کننده ها بود.

پیشینه نمایشگاه های ایرانی

مردم ایران از گذشته های دور توجه قابل ملاحظه ای به مقوله ی نمایشگاه داشه اند.بیشتر نمایشگاه ها در ایران در جوار بندر های بزرگ یا عمده شهرهایی قرار داشت که در راه کاروان های بازرگانی بودند.بازار های مکاره علاوه بر مسیر های یاد شده در مسیر راه های بازرگانی مثل جاده ی ابریشم نیز وجود داشت.

نمایشگاه ها از دوران هخامنشیان مورد توجه بوده و در دوران ساسانیان با وضع قوانینی بهتر برگزار شد و سر انجام در سال 1851 به همت امیر کبیر ایران توانست در اولین نمایشگاه بین المللی در لندن شرکت کند.پس از این رخداد ناصرالدین شاه نیز مصمم شد تا مکانی دائمی برای نمایشگاه مانند اروپایی ها در نظر بگیرد.

قانون تشکیل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در سال 1343 در ایران تصویب ش و در سال 1348 نمایشگاه بین المللی آریایی به شرکت 33 کشور بسیار با شکوه برپا گردید.

در سال 1352 سه نمایشگاه آسیایی در ایران برگزار شد و 26 نمایشگاه دیگر از این دست نیز تا سال 1379 برگزار گردید و از سال 1380 برگزاری نمایشگاه در برنامه ی کار مسئولین قرار گرفت.

انواع نمایشگاه ها

نمایشگاه ها عموما کلی به ده دسته ی کلی تقسیم میشود که در اینجا فقط این دسته ها را نام میبریم و از آن عبور میکنیم

  1. بازار
  2. نمایشگاه های محلی
  3. نمایشگاه های منطقه ای
  4. نمایشگاه های ملی
  5. نمایشگاه های بین قاره ای
  6. نمایشگاه های بین المللی عمومی
  7. نمایشگاه های بین المللی تخصصی
  8. نمایشگاه های بین المللی اطلاعاتی
  9. نمایشگاه های اختصاصی کشور ها
  10. نمایشگاه های اکسپو

نمایشگاه سنگ محلات

این نمایشگاه به نسبت دوره های پیشین رشد چشمگیری به لحاظ فضای نمایشگاهی و تعداد کنندگان داشته است.این رشد برای فضای نمایشگاهی به میزان 40 درصد و برای تعداد شرکت کنندگان به میزان 15 درصد بوده است.

از ویژگی های شاخص و فوق العاده این نمایشگاه،رونمایی از وسیع ترین غرفه ی نمایش سنگ بلوک از 270 معدن سراسر کشورمان ایران است که در فضایی به مساحت 27000 متر مربع و جاگذاری 21000 تن سنگ در نمایشگاه می باشد.

در این نمایشگاه از چه شهر هایی شرکت می کنند؟

در این نمایشگاه صنعت گرانی از استان های قم،تهران،مرکزی،آذربایجان شرقی،یزد،کرمان،فارس،کردستان،لرستان،همدان،خراسان رضوی،خراسان جنوبی،زنجان،مازندران و اصفهان شرکت میکنند.

چرا در این نمایشگاه شرکت کنیم؟

به طور کلی شرکت در در هر نمایشگاهی خالی از لطف نیست و علاوه بر کسب تجربه مزیت هایی را دارد که در اینجا این به این مزایا  برای نمایشگاه سنگ اشاره میکنیم

  1. افزایش مراودات تولیدکندگان داخلی با یکدیگر
  2. به وجود آوردن رقابت سالم در داخل کشور
  3. آماده شدن تولید کنندگان داخلی برای شرکت در نمایشگاه های خارجی و بین المللی و رقابت با آنها
  4. مبادالات اطلاعات صنعتگران داخلی

نتیجه

همانطور که در بالا به آن پرداخته شد دانستیم که از زمان های دور مقوله ی نمایشگاه ها چقدر مورد اهمیت بوده و چقدر به آن پرداخته شده است. از همین مسئله دریافت میشود که شرکت در نمایشگاه ها برای هر تاجری در هر صنفی چقدر میتواند حائز اهمیت باشد که برای صنعتگران حوزه ی سنگ نیز این موضوع مستثنی نیست. امید است از مطالعه ی این مقاله لذت برده و اطلاعات کافی کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *