توری مخصوص بتن چیست؟

توری مخصوص بتن

توری فایبرگلاس که از الیاف شیشه ای و مواد پلی مری تولیدشده است دارای انواع مختلف می باشد که هر کدامم از این نوع توری ها برای مصارف خاصی به کار می رود، یک نمونه از این توری ها، توری مورد استفاده در سازه های بتنی است.

در سازه های بتنی برای ایجاد کاور از مواد مختلفی استفاده می شود که اصلی ترین هدف این کار عایق نمودن یا ‏ایزولاسیون خواهد بود. یکی از بهترین کاورهایی که برای این کار استفاده می شود توری نسوز فایبرگلاس ‏می باشد. این توری در واقع نوعی الیاف نسوز می باشد که از ‏شیشه تولید شده است. به طور کلی می ‌توان گفت از توری و مش فایبرگلاس جهت ایجاد مقاومت و استحکام ‏بیشتر در ملات ساختمانی، سنگ‌ها، پیوستگی بتن، گچ و… استفاده می شود.

قطعات پیش ساخته بتنی

قطعات پیش ساخته بتنی

قطعات بتنی پیش ساخته به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. قطعات بتنی کوچک (بلوک‌های ساختمانی سبک و توپر، سنگ جدول و کفپوش) و قطعات پیش ساخته (دیوار پیش ساخته بتنی حائل، محوطه و نمادار) این دو دسته را تشکیل می‌دهند.

مزایای توری فایبرگلاس بتنی

دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی نخواهد شد.‏

دارای طول عمر بسیار زیادی می باشد و به گونه ای طراحی شده است که برای ‏انواع مصالح مناسب خواهد بود.‏ آب را جذب نمی‌کند. بنابراین می توان مش فایبرگلاس نسوز را ‏یک محصول ضد آب اما انعطاف پذیر دانست.‏ این محصول دارای ابعاد و وزن های مختلف می باشد. اما به هرحال وزن سبک و همچنین حمل و ‏نقل آسان را می توان از جمله مهم ‌ترین مزایای آن برشمرد. ‏

در انواع سایز چشمه ها و وزن‌های مختلف متناسب با انواع کاربرد، موجود است.

کاملا نسوز است و همچنین به عنوان یک عایق الکتریکی بسیار عالی ‏نیز شناخته می شود.‏

با انواع مصالح ساختمانی از جمله بلوک‌های سفالی، بلوک های سیمانی، آجر، بتن و… سازگار است.

توری فایبرگلاس، با انواع پلاستر سیمانی و گچی و همچنین انواع رزین‌های موجود به خصوص رزین اپوکسی سازگار است.

کاربرد توری فایبرگلاس

کاربرد توری فایبرگلاس

توری فایبرگلاس برای سطوح بتنی از نوع نسوز بوده و برای سطوح سیمانی یا بتنی، استخرها یا حتی ‏بالکن ها و مخازنی که با کمک قیر پلیمری آب بندی گردیده اند مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از این الیاف جهت افزایش مقاومت کششی، تولید قطعات پیش ساخته، جلوگیری از ترک خوردگی و همین طور عایق ‏کاری نیز استفاده می گردد. اما در کل توری فایبرگلاس ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی ‏دارد که موجب شده است تا نسبت به محصولات مشابه دیگر محبوبیت بیشتری پیدا کند و کاربردی تر شود. ‏علاوه بر این موارد، توری فایبرگلاس در انواع مختلفی با توجه به سایز یا ابعاد چشمه ها، ضخامت ، وزن و… متناسب با انواع کاربرد، تولید می شود‌.‏

توری‌های مناسب جهت افزایش استحکام و مقاومت قطعلات بتنی، توری های زیر هستند:

توری 45 گرمی عرض 100

فقط در عرض 100 سانتیمتر موجود است.

توری 60 گرمی

در عرض‌های 100 و 120 سانتیمتر از این توری موجود است.

توری 65 گرمی

از این توری در عرض‌های 60، 80، 100، 120، 180 و 200 سانتیمتر موجود است.

توری 75 گرمی

این توری در عرض‌های 100 و 120 سانتیمتر موجود است.

در نهایت ….

مجموعه تولیدی بزرگانی طهرانی با سابقه دو دهه فعالیت در عرضه توری آماده قبول سفارشات مشتریان محترم است. همه توری‌ هایی که توسط مجموعه ما ارائه می‌شود، تولید  برند MARAMO هستند. این توری‌ها، در حال حاضر مرغوب‌ترین توری بازار کشور است. فعالان و معماران برای پروژه های ساختمانی خود برای اطلاعات کاملتر و مشاوره در مورد توری فایبرگلاس میتوانند به سایت مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *